16 Φεβρουαρίου 2012

Γεμιστά



Η "a tall girl"  μου εζήτησε μια συνταγή για γεμιστά. Πως να αρνήθω;;; Tο "προβλημα" με τα γεμιστά, είναι οτι ο καθένας μπορει να τα καμει διαφορετικα, απλά ή περίπλοκα τζαι  ο καθένας εσhει το τρόπο του τζαι τα μυστικά του. 

Όπως τζαι να'σhει το θέμα ομως, σας παραθέτω το τροπο που τα κάμνω εγω, μια ερασιτέχνης. Επισης να σας πω οτι εγω τα κάμνω χωρις συνταγή τζαι με πολλά απλό τρόπο ετσι απολογουμαι που εν εχω ποσοτητες ή αν ειναι πολλά απλά.. Η φωτο εν που μια φορά που τα έκαμα πολλά παλια! Αν υπάρχει πιο αρμόδιος στο θέμα γεμιστά, ειναι ευπρόσδεκτος να γράψει συνταγή.

Λοιπον πιάνουμε τα υλικα για "γέμισμα" που μας αρεσκουν. Κολοκυθάκια, βαζάνια (μελιτζάνες), ντομάτες, πιπεριές, κρεμμύδι κτλ. (Το κρεμμύδι έσhει ένα τρικ που εν λίο δυσκολο να εξηγήσω χωρίς φωτο). Αν έσhετε τζαι κλιματόφυλλα μπορείται να τυλίξετε τζαι κουπέπια! :)

Φκαιρώνουμε (δηλαδη αδειάζουμε για τους μη-Κυπριακοφωνους) τα λαχανικά. Τα μέσα της ντομάτας τα κρατούμε. Η γιαγιά μου εκρατουσεν τα που μέσα τζαι που τα κολοκυθάκια τζαι τες μελιτζάνες τζαι εβαλεν τα στην γέμιση. Εγω κρατώ μόνο τις ντομάτες.

Σε ενα τηγάνι, τσιγαρίζουμε ελαχιστα τα "αδεια" λαχανικά στο μεγεθος που θέλουμε , εχτος τις ντομάτες τζαι το κρεμμύδι. Αν θα τα ψησετε στην κατσαρόλα, τοτε το ελαφρύ τηγανισμα τα κάμνει πιο ευγεστα, χωρις τηγάνισμα φκαίνουν λίο νεροχόγλαστα! Αν τα ψησετε στο φουρνο, τοτε μπορείτε να παραλείψετε το ελαφρύ τηγάνισμα.

Για την γέμιση εγω βαζω ρύζι (προτιμώ που τζεινο που φουσκώνει για σουπες), κεϊμά (της αρεσκείας σας), λεπτοκομμένο φρεσκο κρεμμυδάκι, τα που μέσα των ντομάτων, λίγο  ελαιόλαδο, δυόσμη ξερό, λίγη κανέλα, αλας, πιπέρι τζαι οτι αλλα μπαχαρικά σας αρέσκουν τζαι νομίζετε οτι ταιριάζουν. Ανακατώνουμε τζαι γεμίζουμε τα γεμιστά μας. Σημείωση, η αναλογία κεϊμά-ρύζι εν αναλόγως του γουστου σας. Εγω προτιμώ κανένα που τα δυο υλικά να μεν υπερισχύει.

Αν θα τα ψησετε στην κατσαρολα, το σημαντικό ειναι να τα βάλλετε με τέτοιο τροπο (δείτε την φώτο) για να μεν εχουν πολύ χωρο να ανακατωθουν τζαι να μείνουν σωστα. Εγω βάζω χυμό ντομάτας ή κατα προτίμηση φρέσκες τριμμένες ντομάτες, λιο ελαιόλαδο, αλας τζαι νερό να καλυφτουν τα γεμιστα. Στην συγκεκριμένη περίπτωση της φώτο που σας έβαλα, ειχα καλεσμένους 2-3 φίλους τζαι που κάτω ετσιγάρισα λίες χοιρινές κοτολέτες (μπριζόλες) τζαι εβαλα τες που κάτω στην κατσαρόλα. Το μυστικό ειναι να πιάσετε ενα πιατάκι τζαι να το αναποδογυρίσετε στην κατσαρόλα πανω στα γεμιστά, έτσι οταν ψήνουνται δεν θα "χοροπηδουν". Ψηστε σε μέτρια με χαμηλη φωτιά μεχρι να ψηθουν τζαι να καταστηθεί η σάλτσα.

Αν θα τα ψησετε στο φουρνο, βάλτε λιο ελαιόλαδο τζαι νερό ως αρκετά ψηλά για να μην μείνει ωμο το ρυζι. Ψηστε με το σινί (ταψι) σκεπασμένο με ασημόχαρτο ωσπου να ψηθουν τζαι μετα αφαιρέστε το για να κοκκινησουν τζαι να καταστηθεί το ζουμι.

10 σχόλια:

  1. Eisai mia meraklina kori!
    Tziai egw kapws etsi ta kamnw, me ti diafora oti tsigarizw ton keima prwta.
    To kolpo me tes mprizoles poukatw kamnei to h Mitor "dia geusi" lalei!

    A nai, tziai vallw tziai lemoni!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πρασινάδα μου εγώ τα γεμιστά τα φτιάχνω χειμώνα-καλοκαίρι, γιατί είναι φαγάκι που αγαπάμε πολύ!
    Στην κατσαρόλα δεν τα έχω φτιάξει ποτέ, πάντα στο ταψί τα κάνω.
    Αυτό που με εντυπωσίασε ήταν το κρεμμύδι, το γεμίζεις κι αυτό? Καλά το κατάλαβα? Η το βάζεις απλά για γεύση?
    Φιλιά, καλή Τσικνοπέμτη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. @Post
    Α ναι!! τζαι εγώ βάλλω λεμόνι...εξιασα να το πω! σορρυ!
    Οπως ελάλεν η γιαγιά μου, η σωστή νοικοτζυρά, μαϊρεύκει με το μάτι τα φαγιά!

    Ξερεις τι δυσκολο ενι για μια μερακλινα/μεζετζίνα να κάμνει δίαιτα;;; Ουφφου!

    @Έλενα
    Ναι κάνω και κρεμμύδι γεμιστό (αυτα τα ασπρα στην φώτο)!! Θα προσπαθήσω να το περιγράψω. Βασικά πέρνεις ενα μεγάλο κρεμμυδι.Κοβεις καλά τις "κεφαλές" και απο τις δύο πλευρές. Το χαραζεις καθέτως απο το εξωτερικο μέχρι το κέντρο. Περνεις ζεστο νερό και το βάζεις μέσα. Σε λιγα λεπτα μαλακώνει και μπορείς να βγάλεις σιγά σιγα με προσοχή...εμ δεν ξέρω πως το λένε...ενα layer του κρεμμυδιού.Μετά το γεμίζεις και το κλείνεις όπως στην φωτο. Οταν ξανακάνω γεμιστά θα βγάλω φωτο γιατι ειναι πολύ δύσκολο να το εξηγήσω.

    Καλή σου μέρα!!! :)))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Το αγαπώ αυτό το φαγητό!Γεια στα χέρια σου!Χρόνια πολλά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. @Ελένη
    Να΄σαι καλά! :)))

    @Idiot Mouflon
    Δυστυχως εκαμα τα πριν καιρό....αλλα εν καιρός να ξανακάμω! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. ευχαριστώωω πρασινάδααα μουυυ θα το δοκιμάσωωω:))) καλή όρεξηηη σε όσους το εδοκιμάσαν σήμερα:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Πολύ ωραίο φαγητό τα γεμιστά μου έκανε εντύπωση το κρεμμύδι που έβαλες θα ήθελα πολύ να δω την διαδικασία το πώς το γεμίζεις.Εγώ συνήθως τα κάνω στο φούρνο στην κατσαρόλα κάνω μόνο τα κολοκύθια με αυγολέμονο.Σ΄ευχαριστούμε καλό βράδυ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. @ a tall girl
    Παρακαλώ!! Θα αναμένουμε σχόλια!!!

    @Ροδάνθη
    Σκεφτομουν να κάνω γεμιστά συντομα. Ειναι το αγαπημένο μου το γεμιστό κρεμμύδι. Θα βγάλω φώτο και θα κάμω ανάρτηση ξεχωριστή για το κρεμμύδι το γεμιστό. Να΄σαι καλά! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ευχαριστώ για τις εξηγήσεις, περιμένουμε συνταγή για γεμιστά κρεμμύδια:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή