8 Απριλίου 2013

Μαρμελάδα Φράουλα

Πάντα ηθελα να μάθω να κάμνω μαρμελάδες! Η αφιξη μου στο χρυσοπράσινο και πλεον χρεοκοπημένο φύλλο ηταν μια αφορμή. Η ιδέα στην αρχή δεν ενθουσίασε την Πρασινομήτωρ. Εγω επαιξα το χαρτί "κρίση" γιατί με 5 ευρώ εκαμα μια καλή ποσοτητα μαρμελάδας φράουλα! Στο τέλος η αγαπημένη μου μήτηρ εκατσεν τζαι επλήναμεν τζαι εκατακόψαμεν τις φράουλες μαζί.

Λοιπόν, εγω εκαμα τουτα ουλλα τα  βαζάκια που θωρείται δαμέ που κάτω  (καπου υπολογίζω τα να εν 1 λίτρο μαρμερλάδα περίπου) με 3 κιλά φράουλες τζαι περίπου 800 γρ ζάχαρη αρα περίπου με 5 ευρω (γιατι τουτες τες μέρες οι φράουλες εν παμφτηνες!).

Κόφκουμε τις πλημμένες και καθαρισμένες φράουλες σε μικρά κομματάκι. Προσθέτουμε την ζάχαρη τζαι ψηνουμε τες σε μετρια προς δυνατή φωτιά μέχρι να γινουν...... μαρμερλάδα! Δοκιμάζετε την τζαι αν νομίζετε οτι θέλετε να ειναι πιο γλυτζιά τότε προσθέστε τζαι άλλη ζάχαρη. Μερικοί προσθέτουν τζαι αλλα πράματα (η θεια μου εβαλεν λιο λικέρ φράουλας που εκαμεν μόνη τους) αλλα εγω επροτίμησα την λιτότητα.



Απολογούμαι για την χάλια φωτογραφία.



9 σχόλια:

  1. ενδιαφέρει με!
    απορία στο θέμα των βαζακίων, κάπου εδιάβαζα ότι πρέπει να είναι αποστειρωμένα; να κλείσουν αεροστεγώς; htf you do that?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Στο εργαστήριο μπορώ να σκεφτώ τρόπους...στην κουζίνα οχι! χαχα

      Εγω απλα επλυνα τα και εστέγνωσα τα καλα! Ετσι οπως παμε εν τζαι εν να μείνουν για πολύ, θα τες φάμε. Σιουρω ομως αν αποστηρωθουν κτλ θα αντεξουν παραπάνω. Μπορεις φανταζουμε να τα κλείσεις καλά τζαι να τα βαλλεις σε ενα σακουλάκι που επισης θα κλειει καλα γιατι οι μυκητες ανθιζουν με την υγρασία. Τζαι φυσικά εγω εβαλα τες ψυγείο.

      Διαγραφή
    2. http://www.sintagespareas.gr/simboules/glika/41-aposteiromena-baza

      ή αν έχεις βάρτα σε αποστερωτή. ;)

      κατά τα άλλα αν κάμεις μικρή ποσότητα, ή αν τα μοιράσεις σε πολλούς άρα έννα φαγωθούν άμεσα εν παίζει ρόλο.

      Διαγραφή
    3. Α! Θενξ! Τουτο με την χυτρα ταχύτητος εν κατι σαν τζεινο που γινεται στα εργαστήρια! :)

      Εφαμεν τες πιλέ ρε! 2 εμείναν! Εδωρισα τζαι καμποσες! :)

      Διαγραφή
  2. Πολύ ωραία η μαρμελαδίτσα! Καλοφάγωτη! Κι αν περισσέψει κανένα βάζο, δηλώνω υποψηφιότητα! χιχι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ! Νά'σαι καλα! Εχει μεινει πολυ λίγη γιατι δωρισα αρκετα βαζάκια! Θα ξανακάνω ομως! :)

      Διαγραφή
  3. Α άρεσε μου που μας έγραψες το κόστος. Ούλλο λαλώ να κάμω τζει ούλλο χάνω την εποχή τούτη.
    Έλεα να την αρωματίσω όμως με κάτι. Κάποιο ποτό ή βανίλια ή λίο γλυκάνισσο ή και δυόσμη ή και τσίλι ακόμα. Γιάμ!
    Επίσης, στην πάβλοβα μου μαρινάρω τις βράουλες σε βαλσάμικο και κόκκινο πιπέρι, θα ήταν ωραίο και σε μαρμελλάδα.
    Σκέφτουμαι και το τζίντζερ σαν επιλογή αλλά εν μου αρέσκει εμένα..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η θεια μου οπως εγραψε εβαλε λικέρ φράουλας που εκαμεν η ιδια. Εγω σε ετσι πραματα αρέσκουν μου τα κλασσικα αλλα πολλά καλες οι ιδέες σου! :)

      Το κόστος εν σημαντικό, κυρίως στις μέρες μας!

      Διαγραφή