8 Αυγούστου 2012

Pineapple Upside-Down Cake


ή στα Κυπριακά "ποκουπισμένον κέικ με ανανά".

Η συνταγή δεν ειναι δική μου. Ειναι απο την "κολλητή" μου την Στέφανη του JoyofBaking.com η οποία εχει βιντεο που μπορείτε να δειτε πως να το κάμετε. Η συνταγή τζαι το βίντεο εδω. Επειδή ομως αρεσεν μου πάρα πολλά σαν κέικ (εδοκιμασα μια μπουκιά, άτιμη διατροφή) ειπα να την μοιραστώ μαζι σας για το μη αγγλόφωνο κοινό τζαι για να την διαδώσω, μιας τζαι ίσως είναι μια συνταγη που δεν ειναι πολλά διαδεδομένη στον ελληνικό/κυπριακό χώρο.

Για οσους δεν τους αρέσκει ο ανανας, μπορουν να τον αντικαταστήσουν με οτι φρουτο θέλουν. Αν εσhετε τζαι πολλά ωριμα, βαρυψημένα που λαλουμεν, φρούτα εν ευκαιρία να τα "ξεφορτωθείτε". Εγω μεσα στο κεντρο του ανανά εβαλα τζαι raspberries. Τα φρουτα μπορεί να ειναι τζαι κατεψηγμένα. Επισης, επειδη ειμαστε εν καιρό κρίσης, να σας πω οτι εν ενα κέικ που στο συνολο (με Αμερικάνικες τιμές) τα υλικά θα μου εστοιχίσαν ουτε καν $5 (~ 4 ευρω).

Λοιπόν, πιάνουμε ενα στρογγυλό ταψι, εγω εχρησιμοποιησα ενα με 23 ποντους διαμετρο τζαι 8 ποντους βάθος. Αν ηταν 10 ποντοι στο βάθος θα ηταν ιδανικο. Η συνταγη ελαλεν τις διστασεις  του ταψιου μου αλλα τελικά ηταν λιο ξέβαθο. "Λαδωνουμε" το ταψί μας με αντικολλητικό σπρέι ή οτι προτιμούμε τελοσπάντων για να μεν κολλήσει το κέικ.

Σε μια μικρη κατσαρόλα, λιώνουμε μισο στικ βούτηρο ανάλατο (~55-60 γρ) μαζι με 3/4 ποτηριου ζαχαρη. Η συνταγή ελαλεν καστανή, εγω εβαλα "μαυρη" τζαι ετσι εκαραμέλωσε ακόμα παραπάνω. Οταν λιωσουν καλα, προσθετουμε την καραμελωμένο μειγμα στο ταψι μας τζαι πάνω του στρώνουμε τα φρουτα τις αρεσκείας μας. Εγω εχρησιμοποιησα ανανά κονσερβας για ευκολια....

Για το κέικ μας, κτυπουμε καλα με μιξερ χειρος ή οτι μίξερ μας βολεύκει τελοσπάντων, 1 στικ βούτηρο (113 γρ) με 1 ποτήρι ζάχαρη κανονική τζαι ενα κουταλάκι του καφέ αποσταγμα βανίλιας. Προσθετουμε 2 κρόκους αυγών (τα ασπράδια μεν τα πετάξετε, καρτεράτε...) τζαι κτυπουμε καλα. Προσθέτουμε 1/2 ποτήρι γάλα τζαι 1.5 ποτήρια αλεύρι στο οποιο αλευρι επροσθέσαμε τσας άλας τζαι 2 κοφτά κουταλάκια μπέικινγκ πάουντερ. Κτυπουμε καλα να γινουν ενα αφρατο μειγμα.

Σε ξεχωριστή κούπα, χτυπουμε στο μιξερ τα 2 ασπράδια τον αυγών που εβαλαμεν στο κέικ, μεχρι να γινουν ενας ωραίος ασπρος αφρος. Προσθετουμεν τον αφρό στο μειγμα του κέικ τζαι ανακατώνουμε καλα με μια σπατουλα ή κουτάλα ή οτι μας "γιουτά" που λαλουμεν, για να προσθέσει ενα "φλαφ" που λαλουν τα Αμερικανάκια, στο κέικ μας.

Ψηνουμε στους 180 βαθμους Κελσίου (350 Φαρενάιτ) μεχρι να ροδισει για 35-40 λεπτά ανάλογα με το φουρνο. Ελεγχουμε με το "τεστ της οδοντογλυφιδας".

Αφηνουμεν το να κρυώσει για 10-15 λεπτα τζαι αναποδογυρίζουμε ή ποκουπίζουμεν!

9 σχόλια:

  1. Ωραίο φαίνεται,

    Πρασιναδούλα μου, πρέπει να σου ομολογήσω ότι τις περισσότερες μαειρκιές μου τις κάνω στο thermomix, αν το έχεις υπόψη και έτσι δυσκολεύομαι λίγο να τα μεταφέρω σε οδηγίες και κτύπημα σε κανονική κατσαρόλλα και μιξερ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Εννοώ δυσκολεύομαι να μεταφέρω σε άλλους να κάνουν τις δικές μου συνταγές. Γι' αυτό και ακόμα δεν έγραψα τίποτε δαμέσα. Εγώ άλλες συνταγές καταφέρνω να τις προσαρμόσω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Yπηρχαν περσι σε μπλογκς (πχ. Μάνα, Sike κτλ) συζητησεις για Θερμομιξ. Αν θελεις ομως να βαλλεις συνταγες με θερμομιξ εν νομιζω να υπάρχει προβλημα.

      Προσωπικα προτιμω να τα νεκατωνω εγω τζαι να χρίζω τους τόπους! χαχαχα

      Διαγραφή
  3. Clap clap clap clap (standing ovation to Pras and Stephanie)

    Κουμέρα επελλάναν ούλλοι στο γραφείο με το ανάποδο κέικ. Η συνταγή σου / της Στέφανης ήδη κάμνει τον γύρο του γραφείου σε λιγότερο που 80 μέρες.

    Αύριο πάμε για την δεύτερη δοκιμή - είμαι σίγουρη ότι θα εγκρίνει και η πεθερά του μπι :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Clap clap στην Στέφανη! Εγω απλα εκαμα την συνταγη της τζαι εβαλα την δαμε! Η πεθερά του μπι θα ανυπομονεί για την στιγμή που θα γίνει φουλ πεθερά ακόμα παραπάνω!!!!! :)))))

      Υ.Γ. Νομιζω πρεπει να μου δια προμήθεια που τα κέρδη η Στέφανη! :Ρ

      Διαγραφή
  4. Ανώνυμος29/8/12, 3:35 μ.μ.

    ekama to akrivos opos to perigrafis kai en teleio! 8a to 3anadokimasw sioura :) thnx gia to post!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ω χαιρομαι που σου άρεσε!!!!!! :))) Εκαμα το τζαι εγω ξανα τζαι θα το ξανακάμω να το πάρω σε επισκεψη! :))))

      Διαγραφή